X
تبلیغات




شهدا چطور به روش زیارت عاشورا زندگی کردند؟ قسمت اول - وبلاگ گروهی جبهه جهادگران مجازی مرگ بر آمریکا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن







 

یه روز یه مطلبی راجع به فواید زیارت عاشورا خوندم ، اینقدر ثوابش بالا بود که واقعا تعجب کردم. از آقا سیدی که اون مطلب رو زده بود سوال کردم : ما چطور زیارت عاشورا رو بخونیم که این همه ثواب داشه باشه ؟ گفت : زیارت عاشورا خوندنی نیست باید با زیارت عاشورا زندگی کرد ، و گرنه خوندن زیارت بی روح ، که حسن نیست، زیارت عاشورا روح داره باید اون روح توی وجودت دمیده بشه تا اوج بگیری. اون روز اون حرف رو نفهمیدم..............

تا یه روز به پیشنهاد دوستام بعد از ظهر یه جمعه رفتیم سر مزار شهدای گمنام و شروع کردیم به خودن زیارت عاشورا..................

شهدای گمنام رو که میشناسی؟ همون شهدایی که حتی نام و نشون خودشون رو هم روی خاک های شلمچه و فکه و طلائیه و .... جا گذاشتن و سبکبال تر از همه رفتن که ما بمونیم و پرچم حق رو زمین نگذاریم . اما  ما چی کار کردیم؟...............

به برکت همین شهدا این بار وقتی زیارت عاشورا و معنی اون رو  خوندم انگار یه جرقه هایی توی ذهنم زد. دلم لرزید ، گفتم اگر باید به روش زیارت عاشورا زندگی کنیم ، من الان کجای راهم، اصلا توی راهم یا دارم بی راهه می رم ؟!

 به روش زیارت عاشورا زندگی کردن یعنی.......

یعنی منتظر واقعی بودن ، یعنی زمینه رو برای ظهور منجی همه مظلومان تاریخ ، فراهم کردن . واسه همینه که امام زمان اینقدر تاکید داره که ما شیعیانش زیارت عاشورا رو بخونیم . نه تنها بخونیم بلکه با اون زندگی کنیم .

در ملاقاتی که سید رشتی با امام زمان داشته اند، امام زمام (عج) به سید رشتی می فرمایند: چرا زیارت عاشورا نمی خوانید و بعد سه مرتبه می گویند عاشورا ، عاشورا ، عاشورا.( مفاتیح و الجنان – شیخ عباس قمی)

به روش زیارت عاشورا زندگی کردن سخته .....................

آخه توی زیارت عاشورا می گیم.............

اى ابا عبد اللَّه من تا قیامت سلم و صلحم با هر که با شما صلح است

 پس باید اینقدر بصریت داشته باشیم که دوستان امام حسین رو تا قیامت بشناسیم و روش دوستی با اونها رو بلد باشیم .

 زیارت عاشورایی زندگی کردن سخته آخه می گیم...........

  و در جنگ و جهادم با هر که با شما در جنگ است.

شناختن و جهاد با دشمنان امام حسین(ع) هم بصریت می خواد، هم شجاعت ! بصریت برای اینکه بشناسیم و دشمن روبه جای دوست عوضی نگیریم و شجاعت برای اینکه تا قیام قیامت باید آماده نبرد و جنگ و جهاد علیه دشمنان امام حسین (ع) باشیم ، و به قول امام عزیزمون :مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست.

 و باز اون یار سفر کرده که نماد واقعی زیارت عاشورایی زندگی کردن بود می گه:

        راهی جز مبارزه نمانده است و باید چنگ و دندان ابرقدرتها و خصوصا امریکا را شکست ، و الزاما یکی از دو راه را انتخاب نمود: یاشهادت . یا پیروزی . که در مکتب ما هر دوی آنها پیروزی است .

 

امروز کی مرد این راه هست؟!!

         

زیارت عاشورایی زندگی کردن سخته آخه می گیم...........

 

پس از خدایى که مقام تو را گرامى داشت و مرا هم به واسطه دوستى تو عزّت بخشید

 از او درخواست می­کنم که روزى من گرداند تا با امام منصور از اهل بیت محمد صلى اللَّه علیه وآله خون­خواه تو باشم.

 خدا رو به واسطه دوستی با امام حسین قسم می دیم، می دونی دوست امام حسین بودن، یعنی چی؟ یعنی همه روزها برای تو عاشورا باشه و همه جا کربلا ................

اینجوری باید همیشه و همه جا، تمام زندگی و آبروی خودت رو کف دست بگیری و توی همه عرصه ها از حرف حق حسین فاطمه ، ازدینی که حسین فاطمه برای نگه داشتن اون قیام کرد دفاع کنی............

باید قدمی برداریم که خدا این لیاقت رو به ما بده که باامام منصور ( امام زمان (عج) )خون خواه امام حسین (ع) باشیم.....

می تونیم؟!!!

زیارت عاشورایی زندگی کردن سخته آخه می گیم............

اى ابا عبد­اللَّه من به درگاه خدا تقرب جسته و به درگاهرسولش و به نزد حضرت فاطمه و حضرت حسن و به حضرت تو قرب مى‏طلبم به واسطه محبت ودوستى تو.

خدا رو به عزیز ترین ها به درگاهش قسم می دیم که به واسطه محبت تو به درگاهش تقرب پیدا کنیم. محبت حسین را شهدا فهمیدند و  رفتند و به وظیفه شون عمل کردن ، ما وظیفه مون رو می دونیم؟!

البته ما رو یه راهنمایی کردن.........

و بیزارى از کسانى که اساس و پایه ظلم و بیداد را بر شما بنا نهادند وبیزارم از پیروان آنها و به درگاه خدا و نزد شما اولیاء خدا از آن مردم ستمکار ظالمبیزارى مى‏جویم و اول به درگاه خدا؛

 یکی از راه های محبت به امام حسین (ع)اینه که از دشمنانش بیزاری بجوییم.....

اما هنوز نمی تونیم نسکافه نستله رو نخوریم و موبایل نوکیا نخریم ، هنوز برامون سخته بگیم آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه !! هنوز برامون سخته این جملات امام عزیزمون رو حتی مرور کنیم!!

به فکر نگه داشتن وضع موجود نباشید؛ بلکه به فکر فرار از اسارت و رهایی از بردگی و یورش به دشمنان اسلام باشید؛ که عزت و حیات در سایه مبارزه است . و اولین گام در مبارزه اراده است . وپس از آن ، تصمیم بر اینکه سیادت کفر و شرک جهانی ، خصوصا امریکا را بر خود حرام کنید.

زیارت عاشورایی زندگی کردن سخته آخه می گیم.....

 

اىن بزرگواران من سلم و صلحم با هر کس که با شما صلح است و در جنگ و مخالفتم با هر کسکه با شما به جنگ است و دوستم با دوستان شما و دشمنم با دشمنان شما.

 

امام سفر کرده ما، چقدر زیبا تکلیف دوست و دشمن را مشخص کرد:

 امروز جنگ حق و باطل ، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ پابرهنه ها و مرفهین بی درد شروع شده است .

حالا تکلیف رو می دونیم مرد عمل هستیم یا نه؟

بقیه در قسمت دوم......



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :ف کریمی::نظرات دیگران [ نظر]
    »
    هوا